V petek, 28. 9. 2018, in četrtek, 18. 10. 2018, je našo šolo v okviru projekta SKUM (Razvijanje sporazumevalnih zmožnosti s kulturno-umetnostno vzgojo) obiskala Samanta Kobal, dramaturginja in gledališka pedagoginja iz Gledališke šole Talia. Izvedla je dramsko-gledališki delavnici, ki se ju je udeležilo osem devetošolcev, članov šolskega dramskega krožka.
Na prvem srečanju je umetnica mladim nadebudnim igralcem na interaktiven in zanimiv način najprej predstavila, kaj je dramsko besedilo in kako se ga napiše, nato pa so se preizkusili v različnih improvizacijskih nalogah in pri tem brez vnaprej napisanega besedila (scenarija) doživeto odigrali številne kratke, a zelo izvirne, domiselne, zabavne in zanimive prizorčke. Preko improvizacij so tako tudi v praksi spoznali, da so temelj dramskih del akcija, reakcija in konflikt. Ob koncu srečanja so se v glavah vidno zadovoljnih in navdušenih učencev že rojevale ideje o temi in dejanjih, ki bodo osnova njihovega izvirnega krajšega dramskega besedila in tudi igre.
Na drugem srečanju je umetnica s člani dramskega krožka pregledala osnutek dramskega besedila, ki so ga učenci pripravili s pomočjo mentorice dramskega krožka. Za prizor, ki ga je bilo po mnenju dramaturginje potrebno nekoliko nadgraditi in popestriti, so učenci rešitev poiskali s spontanim nizanjem idej po vzoru možganske nevihte. Našli so zelo izvirno rešitev, ki so jo z improvizacijo tudi preizkusili, in se tako naučili nove igralske tehnike – premikanja rok s t. i. nevidnimi nitmi. Razdelili so si tudi vloge oz. karakterje.
Mlade igralce sedaj čaka še veliko trdega dela. Naučiti se morajo besedilo in se redno udeleževati vaj, na katerih bodo vadili prizore, se ukvarjali s kostumi, sceno, rekviziti, skratka dati bodo morali vse od sebe za uprizoritev, ki bo premiero doživela decembra na novoletni šolski prireditvi.
Tanja Marušič