Karantena, izolacija, varnostna razdalja, čim manj stikov… besede, ki nas ločujejo, plašijo, morda celo spravljajo v obup. Kljub vsemu menim, da smo učitelji z učenci morda še bolj povezani, kot smo bili pred »korona izzivom«. Naše komuniciranje poteka, preko učnih kanalov, vse dni v tednu od jutra do večera. Varnostno razdaljo smo premostili z videokonferencami, kjer se skupaj učimo in tudi potožimo drug drugemu. Večina učencev se je šolskega dela lotila resno, najlepše pa je videti ustvarjalno žilico otrok, ki odvečni prosti čas porabijo za uresničevanje idej, za katere prej niso imeli časa. (učiteljica Polonca)
♥ ♥ ♥
Življenje je res polno presenečenj. Ko se je pred leti začelo govoriti o računalnikih in njihovi uporabi, sem nekje prebrala, da bo kmalu prišel čas, ko bo vsako gospodinjstvo imelo računalnik kar v kuhinji. Ta trditev se mi je takrat zdela strašansko smešna, nerealna. Kaj pa zdaj? Že četrti teden na moji kuhinjski mizi kraljuje – računalnik!!!! Tako je najbolj pri roki, saj ga uporabljam tako rekoč od jutra do večera. Korona virus me je prisilil, da sem se čez noč prelevila iz računalniško slabo pismene osebe v njeno popolno nasprotje. Seveda ne gre brez izdatne pomoči šolske računalničarke in mojih otrok. Pouk glasbe na daljavo je – tako kot za druge predmete – nekaj čisto drugega kot pouk v učilnici. Predvsem manjka neposreden stik z učenci in s pevci pevskega zbora. Zato brskam, iščem, snemam, pripravljam gradiva, s katerimi za silo nadomestim to povezanost. Trudim se, da bi bile glasbene dejavnosti zanimive in zabavne in da bi – predvsem pri mlajših učencih – vključevale tudi ostale družinske člane.
Naj nas glasba v tem nenavadnem času povezuje, razveseljuje, navdihuje, nasmeje in nam obarva včasih malce dolgočasne dneve. (učiteljica Damjana)
♥ ♥ ♥
Sedaj se izteka že četrti teden učenja na daljavo in verjetno jih je pred nami še nekaj. Urnik smo v tem času sicer nekoliko spremenili, vendar njegov cilj ostaja enak – učenci morajo stati povezani s šolskim delom, vendar jih pri tem ne smemo obremeniti ali jim te izkušnje zagreniti. Prva dva tedna smo torej poleg objavljanja snovi na spletni strani, veliko časa posvetili tudi temu, da so se s sistemom šolanja na daljavo povezali vsi učenci. Nekateri so stvar takoj obvladali in jim je takšno učenje všeč (čeprav sami pravijo, da zelo pogrešajo pravo šolo), spet drugi so imeli nekaj težav. Tako smo prihajali v stik preko telefonskih pogovorov, eAsistenta, elektronske pošte, pa tudi drugih socialnih omrežij (Viber, Messenger,…). Nekatere učence sem bila tako primorana preko telefonskega pogovora vodili od začetka pa do konca vzpostavitve stika z eAsistentom.
Popoldan ali zvečer, preden ima razred na urniku moj predmet, snov objavim na spletni stran. Predstavitev snovi vključuje zapisano razlago, delo z učbenikom in delovnim zvezkom, dodatne priloge z razlago ali s snovjo za zapis v zvezke, razne povezave do spletnih strani z nalogami, video posnetke na YouTub-u, moje avtorske zvočne posnetke (predvsem pri snovi, kjer je pomembna pravilna izgovorjava besed), pretvarjanje CD posnetkov v mp3 format, da ne bi učenci v tem času povsem pozabili na svoje slušne spretnosti.
Komunikacijo z učenci imam vzpostavljeno v največji meri preko komunikacije v eAsistentu. Pri tem bi želela pohvaliti predvsem učence, ki obiskujejo neobvezni izbirni predmet italijanščino (4.-6. razred), da so zelo samoiniciativni in zelo radi klepetajo v naših kanalih, vendar ne v slovenščini, temveč se pogovarjajo v italijanščini, kar me res veseli, saj poleg redne objavljene snovi, utrjujejo in pridobivajo svoje znanje tujega jezika tudi preko takega neprisiljenega, sproščenega komunikacijskega pristopa.
Z vsemi učnimi skupinami sem že ali pa še bom redno opravljala tudi videokonference preko programa ZOOM. Učenci so ta način zelo pozitivno sprejeli in radi sodelujejo. Na začetku smo imeli nekaj težav z vzpostavitvijo povezav, vendar se je sčasoma tudi to izboljšalo.
Med tem časom ostajamo v stiku tudi z ostalimi učitelji in učitelji, predvsem preko skupnih kanalov. V pripravo učnega gradiva vložim veliko časa, saj želim novo snov ali pa samo utrjevanje stare, učencem predstaviti na čimbolj zanimiv in prijazen način. Pri tem imam vedno v mislih dejstvo, da učenci za to, da neko snov samostojno predelajo, potrebujejo neprimerno več časa, kot če bi jim bila ta ista snov podana s strani učitelja.
Kakorkoli že, nič ne more nadomestiti iskrivih, veselih, srečnih, pogosto tudi zdolgočasenih oči otrok, ter njihove razigranosti, zato upam, da se učenje od doma na daljavo čimprej prenese v skupno učilnico za štirimi zidovi.            (učiteljica Tanja)
♥ ♥ ♥
Učencem pripravim razlago snovi v pisni in video obliki ter jim gradivo posredujem na spletni strani dan preden je predmet na urniku. Nato pa se na dan, ko je predmet na urniku, dobim z učenci še na video srečanju, kjer jim snov navadno še enkrat razložim približno tako, kot če bi bili v razredu. Snovi je seveda manj, kot bi jo obdelali v enem tednu »v živo«. Ker je jasno, da vse snovi letos ne bomo obdelali, iz UN izbiram tiste vsebine, za katere menim, da jih učenci lahko kolikor toliko samostojno obdelajo. V teh časih je namreč najpomembneje, da učenci ostanejo v stiku s šolo in učenjem, da ne pozabijo vsega, kar so se že naučili, ter se po svojih zmožnostih morda naučijo še česa novega. Zato je veliko tudi utrjevanja že predelane snovi. Poleg video srečanj z učenci komuniciram tudi v kanalih in preko e-pošte in od večine redno dobivam dogovorjeno. Zanimivo je, da sem od nekaterih učencev v teh tednih dobila več kot prej v nekaj mesecih, saj so bili v razredu precej pasivni, zdaj pa redno delajo naloge in jih pošiljajo.  (učiteljica Meta)

 

(Skupno 436 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost