Internet ima danes izjemen vpliv, digitalizacija spreminja našo družbo. Šole morajo te spremembe prve sprejeti in prilagoditi metode poučevanja v razredu, da bodo lahko učence naučile ustreznega znanja ter potrebne spretnosti in veščine, pomembne za delovanje v družbi prihodnosti.
Na Osnovni šoli Pivka na te spremembe gledamo kot izziv. V okviru dveh Erasmus+ projektov Numeracy and Literacy through coding and robotics in Future Classroom Skills si učitelji nabiramo znanje ter gradimo učne ure z uvajanjem programiranja, robotike in uporabe tabličnih računalnikov pri pouku. Nabavili smo Bee Bot-ke, Lego kocke, Lego Wedo, od Ministrstva za šolstvo pa prejeli tablične računalnike, Apple iPad. Na zadnjem projektnem srečanju učiteljev v Stockolhmu, ki je potekalo od 20. do 24. januarja 2020, so nas navdušile ideje švedskih kolegov, kako si preko računalniških aplikacij ˝olajšajo˝ delo v razredu in učencem ponujajo kreativnost pri pouku. Učenci in učiteljice šole Karlsbergs skola so nam predstavili učenje v programih Garage band, Keynots, Tinkers, Scratch, Osmo, Spero Spark, Procreate. V prvem razredu so učenci ustvarjali pisne naloge na tablicah ter oblikovali predstavitve, v drugem so razvijali možnosti učenja z Bee Bot, Kahoot, v četrtem so se učili preko e-učbenikov.
Bee-Bot robotki so čudovit vir digitalne tehnologije, s katero lahko učence naučimo programiranja in računalniškega razmišljanja. Učiteljice na naši šoli z njimi izvajajo različne učne ure programiranja. V prvem razredu tako učenci spoznavajo smeri kot so naprej, nazaj, levo, desno ter robotke programirajo po korakih v želeno smer. Učijo se tudi prepoznavanja črk ter s premikanjem Bee Bot po mreži ustvarijo besedo.
V tretjem razredu pri matematiki učenci razvijajo abstraktno-logično mišljenje, bralne učne strategije ter strategije za orientacijo v mreži, oziroma v prostoru. Berejo različne načrte pokrajin, se ustrezno orientirajo po njih in oblikujejo navodila po lastni izbiri za gibanje po prostoru. Programirajo Bee Bot, da se po mreži premika v različnih smereh.
V knjižnici ob branju slikanic in pripovedovanju zgodb prepoznavajo zaporedje dogodkov in ključne prizore iz zgodbe, svoje ilustracije postavijo pod prosojno mrežo ter programirajo Bee-Bot tako, da potuje v pravilnem zaporedju zgodbe. Medtem ko Bee Bot potuje po mreži, učenci pripovedujejo zgodbo.
Pri pouku matematike se učenci učijo seštevanja, odštevanja, deljenja in množenja z Lego kockami. To je začetno učenje, ki ga z leti nadgrajujejo, ko v višjih razredih sestavljajo in programirajo s programom Lego Wedo in Lego Mindstrom.
mag. Mirjam Francetič