Skoči na glavno vsebino

V prvem tednu februarja smo devetošolci, ki smo vključeni v evropski izobraževalni projekt Erasmus+ ob mentorstvu dveh učiteljic podali na izmenjavo v Istanbul, natančneje v mestni predel Kurtköy, ki leži jugovzhodno od centra mesta. Naša pot se je začela v nedeljo, 4.2.2024, ko smo iz Pivke krenili na letališče Marca Pola v Benetkah. Ko smo prispeli nas je čakal dvourni let v Istanbul in vožnja do hotela. Presenetil nas je časovni zamik, saj je Istanbul v časovnem pasu, ki je dve uri pred nami.

V dopoldanskem času smo obiskovali šolo, ki pa nam ni bila tako blizu. Do šole smo se vozili približno 45 minut. Gre za šolo The Kǫc School. Je zasebna šola, kjer se otroci izobražujejo v programu 4-4-4, kar bi pri nas pomenilo vrtec, osnovna in srednja šola. Sama šola z igrišči meri 610.000 m2 , kar nam je bilo na začetku skoraj nepredstavljivo; za sprehod po celotni šoli smo potrebovali skoraj 45 minut.

Naša naloga je bila opazovanje različnih metod učenja, razdeljeni pa smo bili tudi v skupine. Sodelovali smo pri predmetih znanost, matematika, informatika, angleščina, španščina in nemščina. Del pouka poteka v angleščini, del v turščini, predmeti kot so španščina, nemščina in francoščina pa v dotičnem jeziku. Učenci imajo deset ur pouka na dan, te pa trajajo 40 minut s 5-minutnimi odmori ter daljšim 40-minutnim odmorom za kosilo. Domačo nalogo iz vsakega predmeta opravijo le enkrat na teden, ocenjevanja pa ravno tako kot pri nas potekajo ustno in pisno. Učenci plačujejo letno šolnino, izobražujejo pa se na posebne in različne načine. Več kot 90% učencev se po končani srednji šoli, torej zadnjem sklopu 12-letnega programa odloči za študij v tujini, najpogosteje v ZDA.

Tako kot mi imajo učenci svoje šolske omarice, zanimivo pa je, da nimajo šolskih torb, temveč imajo vse šolske potrebščine v omarici in jih s seboj jemljejo za vsak predmet posamezno. Sodelovali smo pri pouku 6., 7. in 8. razreda. Večina pouka poteka v interaktivni obliki, z interaktivnimi tablami, računalniki ali tabličnimi računalniki, kar si boste lahko ogledali tudi na spodnjih fotografijah. Uporabljajo aplikacije kot so Google Classroom, Booklet in Kahoot, učijo se tudi dela z umetno inteligenco. Posebnost je šolski učbeniški sklad, saj gradivo, med drugim tudi delovne zvezke izdaja šola in pa to, da se že učenci nižjih razredov učijo drugega tujega jezika. Omenila bi tudi večje število domačih branj, ki jih imajo pri vseh jezikovnih predmetih; poleg turščine tudi pri angleščini ter drugem tujem jeziku nemščini, španščini ali francoščini.

Seveda smo si v pičlih petih dneh ogledali tudi veliko znamenitosti. Začeli smo s tehnološkim parkom, ki je bil nedaleč od našega hotela. Tam smo si ogledali stavbo, laboratorije ter prisluhnili predavanju o zgodovini in razvoju podjetniškega inkubatorja. V torek smo se z metrojem odpravili do centra Istanbula, kjer smo si ogledali Hagio Sophio in podrobneje spoznali njeno mogočno zgodovino še v muzeju. Istega dne je naša pot vodila še v Modro mošejo ter na slavni Grand Bazaar, ki je pokrit trg z mnogimi stojnicami in močnim vonjem zelišč in začimb. V sredo smo popoldne namenili raziskovanju okolice hotela, potovanje pa smo v četrtek popoldne zaključili z obiskom obmorskega nakupovalnega središča Galataport, ki se nahaja na evropski obali ožine Bospor in ogledom muzeja sodobne umetnosti.

V petek, 9.2.2024 zjutraj smo se iz hotela odpravili ob devetih, s povratno vožnjo pa smo se v Pivko vrnili okrog petih popoldne. Mislim, da je bila izmenjava res lepa izkušnja, ki se nam bo za vedno vtisnila v spomin.                                                  

Rebeka Šabec, 9. b

(Skupno 319 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost